söndag 17 oktober 2010

skit söndag

vet inte riktigt vad som skett men mitt humör pendlar upp och ner som jag vet inte vad, en sekunden vill jag göra något och nästa så känner jag för att krypa upp i ett hörn och börja gråta... som nyss hade jag planerat att gå ner till Sofies jobb, dricka en god kaffe och ta med min kamera och min bok, men så börjar jag göra mig klar men hittar inte tröjan jag letade efter och så bara försvann all lust och jag va nära att börja gråta, men som tur va hade jag sugar här så gosade lite med henne...

igår skulle jag gått till carrefour och köpt vatten och kiwi men gjorde inte det för jag hade en underbar eftermiddag istället med en kompis :) vi åkte ner till stranden, promenerade lite med hans hund och tog en kaffe :) åkte sen till barceloneta, hälsade på Sofie och gick sen och satte oss i sanden och tog lite bilder på det stora hotellet och jag fick en lektion i hur jag ska använda kameran för att få de bästa bilderna. en mycket givande eftermiddag och kväll, kvällen avslutades här hemma där vi jobbade lite med bilderna och jag fick äntligen ett program så jag kan mixtra lite med mina bilder så det va en väldigt givande dag på många olika sätt :)

som vanligt när jag sitter här så har jag Sugar framför mig vilket gör det lite svårt att skriva
ibland men det är ändå kul att hon vill vara med så mycket :) och just nu försöker hon ta mina pennor som jag gömt vid datorn.. men när hon får den så vill hon inte leka med den... hon är bra rolig hon :) men jag älskar henne ändå :)

denna söndag har jag ägnat åt att göra ingenting egentligen, bara kollat på "the good wife" på datorn och lekt lite med bilder :) och det är kul men föredrar verkligen att jobba med bilder tagna med naturligt ljus och på djur :) men det är inte det enda jag har gjort faktiskt jag har även funderat en hel del på min jobb situation och jag har kommit fram till ett beslut som jag ska meddela nu ikväll...

men först ska jag ha lite mat :)

2 kommentarer:

  1. Hej syster, vad dyster du är....Jag förstår att du inte behöver ha någon photoshop skiva nu. Men vad är det som du ska meddela ikväll? Jag antar att det är till mamma, men får jag reda på något också?
    Tråkigt att du känner så här nu, och jag vet att du har svårt att förklara för mig så att jag fattar.
    Kram....

    SvaraRadera
  2. jo det behöver jag visst.. detta är inte alls som photoshop... bara lite roliga grejer man kan göra :)

    SvaraRadera