måndag 11 oktober 2010

sängen kallar

och jag är ganska trött trots att jag sov bra i natt och länge... men vaknade vid sju i morse och hade världens mens värk men det går över med lite piller men idag har jag varit lite ur gängorna men det får vara för det är ju så att vara tjej... dessutom har jag lite annat att tänka också just nu, vissa saker vet inte ens folk om att jag funderar på...

allt fler och fler skaffar barn just nu och får ett stabilt liv och så tänker jag på vad har jag?? jo jag bor här i en underbar stad med underbara människor men jag vill också ha den där stabiliteten men samtidigt vill jag ju inte leva ett svensson liv som alla andra. jag vill ha den frihet jag har här nere och bara kunna vara... även om det kan vara kämpigt ibland men det går ändå...

ja det är faktiskt en massa konstiga tankar som flyger runt i mitt huvud nu för tiden och jag vet inte vart jag ska göra eller vem jag ska vända mig till... det känns som om vissa utav mina kompisar i sverige försvinner, de har aldrig tid att prata längre och när vi väl gör det så handlar det bara om henne hon lyssnar aldrig på mig och mina problem... visst det är jag som flyttade och lämnade dem där men hade ju varit samma sak om jag flyttat inom sverige jag hade inte allt funnits där, visst hade kanske sets oftare men jag gör så gott jag kan, men det är inte kul heller att märka att en utav sina bästa vänner inte längre har tid eller bryr sig... sen de andra som jag tänker på och älskar så mycket de vet jag har fullt upp i sina liv med barn och hus och allt och det förstår jag men de tar sig ändå lite tid och både de och jag uppskattar det lilla vi får utav varandra på ett år...

ja jag vet inte det har väl bara varit lite mycket nu med allt, och så mitt jobb sökande... har sökt två jobb nu som jag verkligen velat ha och tydligen så fick jag inget :( de skulle hört av sig idag från de jobb som jag verkligen ville ha och det kändes så bra på alla intervjuer och det va så himla trevliga där och jag älskade lokalerna.. men men bättre lycka nästa gång eller?? så nu blir det att jag tar det jobbet som jag fick :) ja jag fick faktiskt ett jobb så jag ska banne mig kämpa så jag tjänar stora pengar där :) ska visa vart skåpet ska stå och vad jag kan :)

kan det bli mer höst än att det regnar på kvällarna när man ska sova? det är ju som ha sin egna god natt visa :) det enda negativa är att det blir kyligt men då får jag mer användning av min halsduk och nya mössa :) men måste ha mer kläder på sig och det gillar jag inte... föredrar mer naturalt :) så en egen lägenhet hade ju inte varit fel men det kan man inte få här nere där just jag vill bo men det är skönt att man bor med folk som visar en respekt... så egen lägenhet blir det när man slår sig till ro helt enkelt :) vilket förmodligen blir någonstans i sverige som det ser ut nu men det blir om ett tag.. ska inte säga år eller månade för jag vet faktiskt inte alls när det blir...

en kompis skrev en sak på facebook idag som jag faktiskt höll med om, och det hade att göra med barn för det är två i vår gamla högstadieklass som fick barn nu i dagarna så nu är det ett litet gäng gamla klasskamrater som har barn och familj :) så snart är det nog dags för en lite återträff tycker jag , en hel del har ju hänt :) just nu bor nog jag längst bort, vad jag vet i alla fall :) men i alla fall det hon skrev va, "Roligt med så många vänner som får barn samtidigt! Jag väntar fortfarande på eve jag ;-)" mitt svar till detta blev, "ja jag trodde väl de malou :) ska jag vara ärlig trodde jag själv att jag skulle vara en av de första att få barn... jag som verkligen älskar dem.. men min tid kommer :) bara vänta ni :) hihi"

ja för barn vill jag verkligen ha det är ju en sak som är säker men så länge får jag nöja mig med min älskade lilla Sugar som nu ligger i sängen och väntar :)
så nu blir det att kolla på något sen sova, för imon är en ny dag, tydligen röd här nere också :) antingen hela spanien eller bara catalunya, men jag är ju ledig i vilket fall :) men ska faktiskt på en ny intervju imon så önska mig lycka till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar