torsdag 28 oktober 2010

Lilla huset på prärien

de senaste dagarna har jag haft ett litet maraton med Lilla huset på Prärien säsong 6 men just nu är jag redan inne på sista avsnittet och som tur är har jag en säsong till... blir nog att införskaffa fler nästa vända till sverige :) så snart har jag alla :) jag verkligen älskar den serien och lilla Laura är helt underbar :) hahaigår kväll låg jag och skrattade för mig själv när jag skulle sova och kollade på några avsnitt :) denna kärlek säger jag bara, det va inte lätt på den tiden heller, fast de hade ju sina andra problem än de vi har idag.

jag bara älskar serien just nu när Laura håller på att bli vuxen och är kär Manly och allt som hör det till... hon är en envis ung kvinna :) jag vet dock inte hur många gånger jag sett serien på TV när jag va liten eller ja under hela min uppväxt :) vi satt samlade hela familjen och kollade :) när jag va så pass liten att jag inte kunde läsa eller förstod engelska så satt mamma i soffan och läste för mig, det gällde även Dr Quinn vilket också är en favorit sen man va liten :)tror faktiskt att jag lärde mig läsa med hjälp av tv ibland, för jag minns att ibland fick jag säga till mamma att hon skulle läsa för hon glömde men så en gång när jag satt på golvet och kollade så upptäckte jag att mamma inte läste men jag förstod i alla fall och det va inte engelska än som jag hade lärt mig utan jag hängde med på texten :) då vet jag att mamma va glad för hon slapp läsa :) haha

och så Nellie och Percival :) de är så söta tillsammans :) hon har äntligen hittat en man som kan få pli på henne :) och de är så söta tillsammans :) så nu blir det bröllop :)och så nu har jag startat säsong 7 men blir bara ett avsnitt för sen blir det jobb för min del :) men blir nog fler avsnitt ikväll :) haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar