tisdag 26 oktober 2010

första riktiga dagen på jobbet

det va igår de, men har inte hunnit eller orkat skriva det innan så tänkte göra det nu när jag äter och kollar på Lilla huset :) ska bara hämta lite mat till :) det va faktiskt riktigt gott :)
igår va jag sen till jobbet och kom väl mer eller mindre precis i tid men ändå sist av alla nya men jag hade messat Danne så han visste om det och idag ska jag inte vara sen, jag hatar verkligen att stressa... speciellt till jobbet... i alla fall så satt de andra två och två även igår och jag vet inte va den åttonde personen va men Danne satte mig vid en dator och där fick jag sitta själv, men det gick bra han tror ju på mig och det gick faktiskt väldigt bra :) på mina två riktiga samtal fick jag sälj :) och det va jätte kul men gud va svårt, visste inte alls vad jag skulle läsa men som tur va hade vi vår coach där så jag ropade på honom typ 100 gånger känns det som under varje sälj, men jag lär mig ju inte annars :) samt att jag inte har så stor koll på hur jag ska fylla i allt men det kommer ju med tiden så just nu hoppar och vinkar jag efter coachen hela tiden med tusen frågor om allt, ja jag frågar alla :) men jag sålde faktiskt 2 till under dagen så totalt 4, dock en från provis men va fan det va ju min första dag och det är inte ens vissa av de som jobbat längre än mig som sålt så mycket, så jag kände mig ganska glad men ville ju inte vara stöddig för det gick inte lika bra för alla andra, var bara 3 utav de andra nya som sålde och det va bara varsin.

men det va verkligen en skön känsla när man väl fick iväg det där första men man vet ju aldrig hur de ska sluta även om de är med på allt, det är ju först efter ljudfilen man kan andas ut :) jag ringde upp en kund som ville prata lite med sin son om det och jag trodde inte att de skulle ta det men hon sa ja när jag ringde och jag blev faktiskt chockad och hon tyckte det va roligt att jag blev så glad men jag sa som det va att vissa säger att man ska ringa upp för de vill tänka på det och sen svarar de aldrig för det vill egentligen inte ha det men kan inte säga nej...

innan jag gick igår sa Danne att jag gjort ett bra jobb och att jag imon, idag alltså, skulle sälja 8 istället men jag vet inte de, jag tror det mest va ny börjar tur men vi får se hur det går jag tar en dag i taget helt enkelt, men som en sa "är man bäst så är man" :) haha

nä nu ska jag kolla klart på Lilla huset på prärien och klä om så man inte kommer sent till jobbet igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar