lördag 23 oktober 2010

Fredag kväll och jag är ensam hemma med Sugar

idag va en stor dag på jobbet för vi skulle börja ringa och det gjorde vi också men det va först efter en timmes driftstopp, som jag egentligen hade önskat pågick mycket längre :) men när vi väl körde igång så satt vi två och två så man kunde ta vartannat samtal och samtidigt ha någon lyssnar och kan ge en feedback, så det va riktigt kul måste jag säga :) något som inte va lika kul va att vår coach hade lovat att han skulle vara där idag och vara helt fokuserad på oss nya så om vi hade någon fråga eller något så skulle han vara där men vi fick veta när vi kom att han hade semester mitt i allt samt att den andra TL-killen var sjuk, så det va verkligen kaos idag... men det gick bra... tre av oss nya sålde men då har två av dem redan jobbat med comhem här i Barcelona så de vet ju hur det funkar samt att den tredje tjejen som sålde satt med en av dessa tjejer så hon hade ju mycket hjälp men det verkligen kul för dem :) mot slutet va jag verkligen taggad på att sälja men det gick inte riktigt, men på måndag är en ny dag och ska vi få denna utbildning och lite tips på saker.. förhoppningsvis får vi veta ordentligt hur man ska logga in och så... ingen hade ju visat mig i alla fall hur man skulle göra det men det gick bra och efter några gånger har man nog lärt sig :) tur att alla är så himla trevliga i alla fall och det är en hel del nya där som bara varit där i några veckor så det visar att det går att sälja även om man är ny gäller bara att komma in i de... ett sälj sen är man igång :) men nu får det nog vara nog om jobbet för det är ju trots allt helg och det har redan gått ett halvt avsnitt av senaste Grey's Anatomy :)

oj det va ju spännande där mitt i allt :) just nu kommer jag inte på vad mer det va jag skulle skriva om, som vanligt har jag glömt bort det... det vanliga syndromet hos mig dessvärre :( men en sak som dock irriterat mig ett tag är att en av mina bättre kompisar hemma i Sverige inte tycks ha tid för mig längre och idag fick jag svar på två olika saker som gjorde mig ganska sur och tycker faktiskt inte att det stämmer det hon sa... samt att hennes svar till varför hon inte svarade på mitt sms som jag skickade från min svenska mobil fick jag svaret att hon inte skickar sms utomlands men det är ju i princip samma pris som inom Sverige eftersom det va till min svenska mobil så tycker det va ett så dåligt svar... blev bara så jäkla besviken men det har varit på gång under en längre tid så just nu har jag bestämt att jag ska ta en paus så att det helt enkelt lugnar ner sig så jag inte säger saker som förstår flera år av vänskap... dessutom är jag trött på att det alltid ska handla om henne när vi väl pratas vid på msn... det är aldrig så att det kan handla om mig för det åker alltid in på hennes grejer hela tiden...

så för att summera dagens konstaterande så är det både kul och bra att jag har börjat jobba men nu är det helg och jag borde verkligen njuta av den för den är snart över... och imon eller på söndag ska jag nog ta och baka kanelbullar för det känner jag verkligen för just nu :) även om jag nu har tagit upp mina sista vaniljbullar så blir det kanelbullar direkt men de flesta ska direkt in i frysen :) sen en dag ska jag faktiskt ta med mig bullar till jobbet som jag brukade göra:) och innan jul kanske det till och med blir lussebullar :) och där va de avsnittet med Grey's Anatomy slut och då är det dags för sängen för mig tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar