lördag 17 april 2010

rättelse eller vad man kan kalla det

kommer inte direkt ihåg de ord jag använde igår när jag skrev mitt inlägg men för att göra det tydligt och korrekt tänkte jag mest bara tillägga att det som hände igår var inte att mina kollegor och vänner fick sparken utan de blev varslade,
so they did not get fired!

detta skedde då det inte fanns något annat att sätta dem på samt att kunden i Sverige hade beslutat att inte fortsätta samarbetet med Transcom

så det betyder inte att vi var eller är dåliga utan vi har gjort ett jättebra jobb och det kommer de göra dessa två veckor som är kvar

men marknaden i Sverige har förändrats de sista åren och det blir allt svårare för telefonförsäljare att göra sitt jobb just nu.

människor som intejobbat som telefonförsäljare vet inte hur otrevliga, oförskämda, ja rent ut sagt elaka folk kan vara

men just nu orkar jag inte tänka mer på det,
det är helg nu och man ska vara glad

och jag får ju faktiskt vara kvar ett tag till, men allt beror på hur den här nua grejen fungerar och hur bra jag är på den, jag måste verkligen visa vad jag går för nu för annars blir det min tur nästa gång och då kommer jag inte ha något skyddsnät kvar på Transcom och ingen där som tar hand om mig så som jag haft nu där Alex varit en klippa i alla lägen :)

kommer verkligen sakna dem alla den dagen de inte är kvar...
nu får jag till och med tårar i ögon bara av att bara tänka på det :(

men jag måste se detta som en jätte stor chans för mig,
jag komemr jobba med spanjorer och sitta mitt ibland dem så min spanska kommer förmodligen förbättras och det är ju ett jättestort plus...

nu ska jag återvända till min lördag och njuta va det som är kvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar