söndag 28 november 2010

söndags stök

underbara söndag!! helt själv hemma och solen skiner trots att jag inte vill sticka ut näsa för att det är så kallt, eller jag runt 10-12 grader skulle jag tänka mig i alla fall :)
Terrass dörren har stått öppen sen 12 snåret och kommer nog vara öppen ett tag till, Sugar har nu lagt sig för en eftermiddags tur i sängen, men själv tar jag det lugnt efter lite snabb mat med pommes och sås sen igår medan en enorm lasagne står i ugnen för att bli klar... muffinsen och de sega kardemumma kakorna är säkert bort plockade och inne i frysen..

skulle kunna baka hur länge som helst idag och vad som helst, men vet inte vad jag ska ta och fortsätta med nu, har ingen saffran hemma så det blir inga lussebullar idag inte, men nästa helg ska det bakas massa lussebullar :) men vad mer ska man hitta på att baka så här inför jul??? I sverige hade jag full koll men där gick också allt åt.. här äter jag typ inget av de jag bakar utan de får helt enkelt följa med till jobbet så får de äta upp det istället :) men det uppskattas verkligen av mina arbetskamrater så det är alltid kul de i alla fall :)

så resten utav kvällen ska bara njutas av en bra bok, nybakade kakor och en kopp varmt kaffe :) så kanske man tar en sväng utanför dörrarna för att kolla läget bara :) men det får vi se senare, för nu ska jag ta mig en välförtjänt siesta med Sugar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar