söndag 5 december 2010

alkohol, aldrig mer

idag är ingen bra dag alls... har ont i huvudet hela tiden och börjar känna mig förkyld mer och mer vilket inte alls är roligt :( men igår va vi ute med Lisa och Raffa som är här på besök i några dagar och det va så kul, kändes som om de aldrig har lämnat Barcelona...
innan på dagen igår så va Sofie Lisa och jag ute på Diagonal Mar och shoppade och aldrig har jag varit med om att det är så utmattande att shoppa :) så när vi väl kom hem efter 6 timmar shopping och sen en tur till carrefour för att skaffa mat så va man väldigt trött men en drink skulle ju allt ta med dem :)
I fredags innan jobbet tog vi en kaffe alla fyra på Cafe Zürich uppe vid plaza Catalunya och där drack vi härligt kaffe och god croissant i solen :) sen tog vi e härlig promenad längs Ramblan och vid båt hamnen, men sen kunde jag inte följa med för jag skulle till jobbet... som vanligt blev det en öl efter jobbet på baren nedanför men jag hade verkligen inte tänkt det och hade egentligen inte lust till det heller men vad gör man inte för sina arbetskamrater och gamla kollegor :) Alex kom hit i fredags från Norge och ska vara här en vecka så henne lär man nog se fler gånger :)

men summa kardemumma så har det blivit på tok för mycket alkohol den här sista tiden och jag tror verkligen inte att jag behöver de... för nu måste jag fokusera på vad jag ska köpa till alla i julklapp, det är ju himla svårt då jag ska få med allt hem också så inga tunga grejer, men mamma och pappa är i alla fall klara så nu är det bara alla andra kvar :) men tror jag vet vad jag ska köpa.. eller i alla fall vad jag funderar på..

nu är filmen slut som jag kollat på... det va Toy Story 3.. hihi kände att jag behövde lite rolig och lätt underhållning... idag hade jag tänkt bara lussebullar så nu funderar jag på om jag verkligen ska de eller vanliga bullar istället... eller så gör jag en halv satts och delar den i två... gör några lusseullar några bollar och några vanliga bullar fast med saffran det blir ju himla gott i vilket fall.. fast nu måste jag nog få i mig lite mat för är verkligen hungrig... ska ju göra mat för veckan också... så har verkligen lite att göra nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar