måndag 15 november 2010

ett glas rosé

i väntan på kvällen middag :)

och på tal om mat så har de tydligen slagit igen min McDonalds jag hade på vägen hem :(
det va ju min kris mat ju!
vad ska jag nu göra när jag är så hungrig att jag dör på vägen hem och inte har något hemma??
ja jag får väl helt enkelt ta en annan väg hem kanske :)
eller nää så blir det nog inte, utan jag får helt enkelt se till att det finns mat hemma eller ännu bättre, börja ta med mig mat till jobbet... :)
det hade ju varit de perfekta måste jag säga...
så vi får se vad kocken tänker ut de närmsta dagarna :)
just nu har jag paj så det räcker i två dagar till :)
bra med stor kok ibland :)
men just nu står den där pajen i ugnen på värmning i och med att vi inte har någon micro så får det funka på de sättet helt enkelt :)
men det som saknar är en super god pizzasallad som hade varit helt perfekt till men har ingen vitkål hemma och nu när hälften snart är uppätet så känns det inte som någon idé att göra de... men kanske om jag gör pizza någon dag då skulle det ju passa perfekt!!!

något annat som är så otroligt gott men som egentligen inte smakar något är ju mozzarella, jag kan inte fatta att det är så sjukt gott!
hemma i Sverige åt jag det inte, jag tyckte helt enkelt inte det va gott just för att det inte smakade något, men det är mycket som har ändrat sen jag flyttade hit men inte allt, till mammas stora förtret...
hon och flera andra önskar att jag kunde börja äta kyckling igen men icke..
har testat det några gånger de senaste 10 åren men tycker inte det smakar gott, det lucktar inte ens gott..
så nej tack säger jag!

det blev väldigt mycket mat just så ni kanske märker att jag är hungrig :)
så nu ska jag kolla om maten är varm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar