onsdag 5 januari 2011

en dag många namn

Imon är det en mycket speciell dag i mitt liv just detta året,
för mig är det en vanlig dag i "skolbänken"
medan andra ser det som början på en lång helg,
julafton i vissa delar av världen, som här bland annat,
det är en röd dag vilket i alla fall ger en extra dag ledigt denna veckan,
för de som jobbar betyder det mer pengar för samma jobb vilket inte är helt fel...

ja imon är det med andra ord Trettondagen, vilket betyder att det varit Trettondagen idag,
men det har inte jag märkt,
men det kanske va därför vissa affärer stängde när jag gick från jobbet mellan 17-18 idag..
hmm så kan vara fallet...

så för mig imon blir det lite sovmorgon då vi börjar 9 istället för 8, vilket är anledningen till varför jag fortfarande är vaken...
har inte riktigt fått in detta med att sova tidigt och vakna tidigt...
men det kommer :)
ska bli skönt att komma igång jobbet sen bara allt sitter...
och ja jag går utbildning till kundtjänst denna vecka var av denna tidiga och långa dagar...
ikväll satt jag och började renskriva allt så jag ska ha det i en bok sen och jag tyckte faktiskt att det va intressant...
kan det vara så att jag hittat min grej???
men vad skulle det då vara??
lära mig saker jag tycker om??
hmm vad kan man tjäna på de tro??

nä inga fler frågor nu, och pennan får vila och jag ska läsa några sidor till mitt älskade socker kom in och värmer mina tår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar