måndag 17 januari 2011

20 frågor i timmen

det är ungefär så det känns när jag jobbar, jag frågar verkligen allt men det är bara för att jag vill vara säker på att jag inte gör fel, för jag vill ha nöjda kunder och nöjda kollegor så de slipper ta skit för att jag gör fel på på det ena och andra sättet... jag menar att om jag gör någon som kunden inte blir nöjd med så kommer den ringa in igen och vara sur för att det blev fel... gör jag fel bokningar eller andra saker ja då är det en grupp av kollegor som måste fixa det och då menar jag inte stora fel utan kanske små fel som enkelt hade kunnat undvikas om jag hade frågat... så lika bra att fråga en gång för mycket än en gång för lite!

dessutom är ju våra coacher där för att hjälpa oss... visst vi har två andra hjälp medel också men jag känner att jag är mer säker om jag frågar någon som finns där som bara kan säga ja om jag frågar om det är rätt att göra på ett visst sätt... ingen man måste förklara något för bara för att få ett ja eller leta och hålla på i en massa artiklar och greja... sen vill jag kunna bolla med den jag frågar och samtidigt klicka på skärmen för att verkligen se att ja det är så man gör... vi har två olika program till våra kunder och det ena programmet kan jag verkligen inte.. jag vet inte hur jag gör så måste typ fråga på allt som ska göras därinne... men det är ju inte så att alla är super duktiga heller på dem utan måste själva både se och klicka för att kunna svara på vissa frågor så jag tar det med en nypa salt :)

men nog om hjälp. jag gjorde mitt första riktiga sälj idag :) va en kund som ringde in och ville ha lite info om bb då hon skulle flytta ihop med sin kille och det slutade med att jag bokade på henne bredband :) skit kul, fick skapa ny kundbild och allt :) kände mig så duktig men självklart hade jag massa frågor... killen som höll vår utbildning va i närheten så han hjälpte mig också :) han är en helt underbar kille som jag verkligen gillar att ha att göra med på jobbet :) han får mig verkligen att le och det ska bli kul nu när han kommer vara lite mer ute hos oss då nästa grupp är klar med utbildningen nu, vilket innebär att jag inte är nyast på jobbet längre :) så grymt skönt!!!

undra egentligen hur många samtal man tar på en dag... jag har faktiskt inte ens räknat.. men vet att innan första rasten tror jag att jag hade 5 samtal eller så och då hade jag själv ringt upp 2 utav dem... så det är verkligen underbart med morgonpass :) men efter min födelsedag ska jag lägga i om önskemål att jobba kväll i en vecka eller två bara för att testa det också men jag hoppas verkligen på många morgonpass :)

skulle dock vara lite kul att kunna svara på mail och sådant också för det gillade jag sist jag satt på kundtjänst så det hade varit nice :) sen ska vi få support utbildning också och jag vet inte riktigt avd jag vill ha de i, eller jo jag vet nog vad jag vill.. jag vill vara mulitskillad som det kallas, alltså ha support utbildning i TV, BB och Telefoni :) alla tre men får nog ta en sak i taget och bli säker på det jag gör nu :) men man måste ju tänka lite framåt också :)

imon är en ny dag och nya tag och nu känns det så bra så är nästan kul att gå till jobbat :) hihi som om jag aldrig tyckt det var roligt att gå till jobbet innan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar