söndag 16 januari 2011

slappis söndag :)

En vecka har gått sen man klarade provet och fick sätt handling på det man lärt sig, det har varit en lång vecka fast dagarna gått fort men det beror ju på att man börjar så tidigt och det är helt underbart :)

nu har ju även en väldigt efterlängtad helg passerat och den va verkligen helt underbar också. fredagen slutade dock med att jag missade en inflyttningsfest på grund av att jag somnade, men så kan det vara... så i lördags hade jag frukosten klar innan klockan slog 9, vilket är väldigt ovanligt för att vara mig men har klockan ringt runt 6 varje morgon i 12 dagar så är det inte så konstigt :)
men jag hade ovanligt mycket energi igår, mot vad jag har idag :(
men jag va nere på stranden med Annelie och Jennifer i flera timmar och bara njöt av att det va sol och varmt ute och att man kan ligga på stranden och bara mysa :)
på kvällen blev det en barrunda med Jennifer men båda va trötta så tänkte en öl kan ju inte skada så får det vara bra sen... men det är ju Barcelona vi bor i och här händer ju allt :) så fyra barer senare gick jag hem och då var ju klockan ganska mycket kan jag säga :) men sjukt kul hade vi i alla fall :)
vi hann med Sugar, Sub Rosa, Nevermind och Malpasa, träffade lite roliga människor på de olika barerna :) jag träffade Mr A för första gången på 3 månader och 10 dagar... det va riktigt kul att träffa honom igen :) allt va precis som vanligt och han hade en hemsk frisyr, men vad gör de när man bara träffas lite snabbt då och då ;) vi pratade vi några tillfällen under kvällen och han va på bra humör, dock hände något jag inte hade en tanke på men som brukar hända när jag träffar honom men denna gången va det helt och hållet han som tog första steget... underbart som vanligt...

idag har varit en slappis dag som mina söndagar brukar vara :) och jag har dessutom gjort mat till veckan, tonfiskgratäng, underbart gott måste jag säga :) samt att jag bakade cookies till min födelsedag och så har jag gett mig på något som är argentinskt tror jag eller det kommer från Sydamerika i alla fall :) det heter Alfajore men de är inte klara än men kakorna är jorda ska bara göra det sista med dem någon dag men de blev riktigt goda :)

Sugar håller på att driva Silvio tokig och mig med men inte lika mycket, den lilla fisen löper igen... så imon måste jag gå till en veterinär, har hittat en som ligger nära, vilket är mycket ra. för den jag skulle gått till i fredags ligger vid jobbet och givetvis hade den siesta när jag va där och orkade inte vänta... så imon efter jobbet ska jag nog gå hem, ev en sväng förbi Lidl men Sugar är viktigare så kanske skjuter upp de...

men nu blir det sängen för ska upp vid 6 imon och jag har inte sovit så mycket i natt... la mig runt 4 och somnade lite efter de och vaknade runt 11... så i natt ska jag sova :)

men för att summera allt så har jag haft en helt underbar helg och hoppas att alla framöver blir lika underbara :)

jo just de, min Ida kommer snart ner till mig på semester :) ska bli kul att uppleva hennes sista veckor en gång till.. vilket betyder livliga helger, för jag jobbar morgon hela veckorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar