söndag 5 december 2010

en deg flera varianter

slängde ihop en liten bulldeg med saffran i och ut fick jag tre olika bakverk :)
av någon konstig anledning gillar jag jästen här nere mer än i Sverige för alla degar jag gjort hittills har varit prefekt...även om de är kletiga när jag ställer dem på jäsning så är de perfekta sen efter...
i alla fall så blev det några lussekatter, sen mina sedvanliga saffrans bollar som jag alltid gör utav degen när det är saffran i, typ som släta bullar och så är mindre och super goda att ha lite smör på... mums!!!
sen blev det ju också lite vanliga bullar fast med vanilj istället för kanel och de blev så goda så :)


sen pratade jag lite snabbt med min syrra och hon hade gjort ris a la malta och det är ju så sjukt gott så jag gjorde lite gröt så jag kunde få mig lite, men det blev inte så jätte bra då jag inte hade tålamod att vänta på att gröten skulle bli kalla men nu har det blivit bättre men hade varit ännu godare om jag vispat hela grädden istället för hällt ut den i mitt knä men bättre lycka nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar