tisdag 8 mars 2011

vilken märklig dag...

inte nog med att jag hade denna jäkla mardröm i morse utan sen tog jag och kollade på ett avsnitt CSI New York och det handlade givetvis om clowner, inte för att jag är rädd för dem i vanliga fall men idag efter mardrömmen gjorde mig illa till mods...

jobbet gick väl bra till en början med förutom att ett utav våra system inte ville fungera idag heller så det va ju lite jobbigt så då fick man ju skjuta upp det tills programmen är igång igen, men det löser sig som vanligt :) första halvan utav dagen gick ju bra men efter lunch började det ringa och då blev det lite jobbigt, speciellt när man inte kan göra riktiga felsökningar när kunders bredband inte fungerar.
mitt sista samtal gjorde jag vad jag kunde för att få det att fungera men det ville verkligen inte och testade flera olika saker men inget ville fungera och till sist efter dryga 45 min i telefon med både kunde och kunds dotter blir kunde så irriterad och när k lägger på och tror inte jag hör så så säger något i stil med att jag va dum i huvudet, för att jag inte kunde lösa problemet. men ja ja det är väl sådant man får ta. medan andra kunder blir jätte glada om man får det att fungera igen :)

så ja jag tycker att jobbdagen va en aning rörig och inte nog med det så satt jag på en plats där det drog satan så jag kan mycket väl bli sjuk nu... känner att jag har lite ont i halsen när jag sväljer samt att jag har ont i nacken men det beror nog på hur jag sover samt hela dagen framför en dator.

på vägen hem fick jag åka i en buss full med pensionärer och en gubbe bara stirrade på mig när han gick på bussen och en tant såg ut som grodan boll :) hon gjorde verkligen de och så ställde hon sig upp som om hon skulle gå av men efter några stopp satte hon sig ner igen... konstig kvinna måste jag säga och jag kunde inte släppa tanken på att hon såg ut som grodan boll... haha

sen så idag va det någon form utav manifestation på Ramblan så bussen kunde inte köra där så jag gick av tidigare och jag måste erkänna att det gick faktiskt fortare för mig att gå än det gick för bussen att komma fram, så för en gångskull gick det fortare att gå än att använda sig utav kollektivtrafiken...

Barcelona har spelat idag på hemma plan och som det verkar så gick det bra, som vanligt :) så då blir frågan om jag kan sova i kväll...

och jag känner mig inte så pigg då jag fryser och har ont i macken men det ska nog gå över bara jag får krypa ner i sängen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar