måndag 21 mars 2011

summa sumaro

måste börja med att säga att idag eller igår eller hur man nu vill se det, den 20:e mars i vilket fall, va det exakt 3 år sedan jag satte min fot på Sugar för första gången om inte mitt minne sviker mig helt ;) det va inget jag tänkte på när planerna för att gå dit idag gjordes men när första drinken serverades slog det mig vilken dag det va :) tänk att jag varit på den baren i 3 år, helt otroligt.. det va dock inte då den första drinken intogs där, och när det skedde minns jag inte vilket är lite synd när jag kommer ihåg så mycket annat som skett där...

Kan ju börja med att citera idas status på facebook "Barhäng, strandhäng, parkhäng, film mys, försökt cykla ifrån polisen, panter mjölk, brazilian night ikväll, fläskläpp, myteri och bekännelser."

jag ska börja från början på denna underbara helg :)
i torsdag gick jag och några tjejkompisar ut för att dricka öl:) jag hade helt missat att det va st Patrik's day men det va kul att se alla i sina stora hattar och gröna ballonger i alla irländska barer :)
vi hamnade på två olika barer innan kvällen tog slut och det va faktiskt inte sugar även om vi stod utanför när vi splittrades men det va endast för toa besök på Sugar och Sub Rosa :)
men har ju sina ställen när det inte finns papper på den baren man är på :)
Sen i fredags hade Ida och bestämt att vi skulle ha myskväll med pizza och film, eller jag hade bestämt och Ida va med på de :) det blev hemmagjord pizza och sen hurtig och flitig som jag är så blev det en härlig brownie också och den blev så god!!! det enda som saknades va att det hade varit en special brownie istället ;) men det kommer de också :) haha
men pizzan blev god och det blev verkligen efter spanska tider men det va inget fel med de :) sen blev det en svensk film efter att vi hängt ut från balkongen och kollat på en massa folk som gick fram och tillbaka. den svenska filmen va väl inte den bästa jag sett men Alexander Skarsgård va ju med :) filmen hette Puss och det lät ju intressant... så det blev ju ingen tidig kväll direkt, vi kunde ju lika gärna varit ute och festat men det va mysigt och så i alla fall.
Lördagen började kanon och har satt sina spår för framtiden :) Annelie ringde och väckte mig vid 11 och efter de så har jag varit på ett helt underbart humör och det bli bara bättre och bättre :)
under dagen njöt Ida och jag utav staden och all den sol som fanns, samt att vi gick runt HELA Raval på jakt efter hårrullar till Ida och hörlurar till min MP3, och till sist hittade vi allt vi sökte :)
och då drog vi hem till oss för att fixa lite innan det va dags för utgång för oss till Sugar och sen va kvällen ganska oplanerad och jag hade egentligen inte ens tänkt gå ut mer än ta en drink eller två.
det slutade med att kvällen blev väldigt händelserik då vi mötte upp två kompisar till Ida och drog sen och drack pantermjölk :) och det slutar ju som det gör när man gjort de ;) låter nästan som om det vore någon drog men det är det inte, är en vit dricka som toppas med kanel och dricks i lite större shotglas,men mina vänner förstod inte riktigt grejen med att ta hela utan satt och smuttade på dem hela tiden men det tar sig :) dessutom smakar det som tomte gröt! efter detta härliga upptåg kände vi att det behövdes en öl innan utgång till Boulevard skulle börja så det blev tillbaka till Sugar och det är nu allt börjar...
Ida pratar i telefon med sin sygging och jag försöker informera henne om att vi beställt öl men vem dyker inte upp då om inte A och emd honom finns du denna underbara brud som jag verkligen inte gillar, försöker få framd et till Ida men hon är så inne i samtalet att hon säger på engelska dessutom något som har med A att göra så alla kan höraoch när jag signalerar att han är där blir hon skit förvånad och springer iväg för att prata klart... jag kan så klart intestå kvar men innan jag går kommer en annan marockansk kille fram och börjar prata, men sen letarjag efter tjejerna inne på sugar, men de hittar jag inte så går för att hitta Ida igen. Men hon är så upptagen utav sitt telefonsamtal och jag ser hur A går igen med bruden, jag verkligen följde honom med blicken tills han va utan synhåll och då behövde jag prata med någon men Ida hade inte tid så jag stod inte ut utan gick iväg och satte mig i ett fönster för att komma på rätt spår igen. ville gråta men kunde verkligen inte till en början och då kom två spanska tjejer och frågade om allt va okej, det hade aldrig hänt i Sverige kan jag säga.

sen kom det två-tre tårar som rullade ner för kinden men sedan va det bra och jag kände mig bättre och så kom ida och försökte trösta mig och det va ju en sådan bra tröst, "du är inte ledsen på riktigt" nähä är det bara på låtsas eller ??
men ja ja,kan skriva massor om A och hur jag känner men ska inte ta det nu för då blir detta inlägg 7 mil långt ;)

vi drog i alla fall till Boulevard och där va det kul :) så kul att jag gick därifrån med en fläskläpp och tre röd/blå/lila märken på kroppen :) men som sagt kul va det!
dock blev det ganska tidigt då Ida va trött och såg ut som jag gjorde :)
söndagen tillbringades i solen på diverse ställen, först på Plaza Catalunya,sedan blev det lunch i parken där vi va tills solen knappt va uppe och kunde värma oss...:) en helt underbar söndag måste jag säga och sina spår satte den kan jag lova :) kvällen blev ganska lyckad trots allt

2 kommentarer:

  1. Ja du systeryster, man kanske inte ska veta vad som har hänt på den baren, eller? Det blir skillnad i fortsättningen, att gå till puben i Nybro istället :))

    Kram...

    SvaraRadera
  2. det kommer snart en uppdatering i detta inlägg då jag inte fått med en femtedel än :) haha

    SvaraRadera