tisdag 13 juli 2010

sommar!!!

sommaren har äntligen kommit till Barcelona och jag njuter för fullt men är ganska mycket hemma då jag fick en släng av solsting för snart två veckor sen så tar det väldigt flörsiktigt i solen just nu men ska snart för söka börja pressa igen då min färg som jag jobbade så mycket med börjar försvinna :( men jag ska vara brun när jag åker till Sverige den 24 aug och gärna några kilo lättare men det är svårare än man tror att fixa men jag försöker :) har nu i alla fall efter nästan 2½ år införskaffat en våg :) dock väldigt billig så vi får se hur bra den funkar men man kan i alla fall så något litet resultat i alla fall :) och den är ju rosa vilket va ett stort plus :) hihi
jag har nu varit utan jobb i lite mer än två månader redan!!! gud va tiden går fort och jag har inte gjort någonting utav de jag planerade att göra, förutom att tänka på jobb i september, men jag tänker bara än så länge och har inte ens kollat på cv:t, vet faktiskt inte ens var jag har sparat de men finns nog någonstans. har dessutom slängt alla gamla jag hade så de är inte till någon hjälp just nu. måste verkligen sätta mig och fixa med det denna vecka tror jag, samt att jag har ju tänkt översätta det till spanska också så jag ska ha både ett spanskt och ett engelskt med mig när jag söker jobb... vissa ska jag visserligen maila men skickar nog båda i så fall... eller kanske bara det engelska då jag helst vill ha ett jobb på engelska men gärna med spanska jobbarkompisar det gör ingenting :)

Spanien vann Wold cup 2010! så nu är det äntligen slut på all fotboll som varit på tv och när det va som värst, tre matcher på en dag! helt otroligt. många trodde att jag va ute och firade en massa när Spanien vunnit men jag låg hemma och försökte sova men det gick inget vidare, inte på grund av alla ute, utan jag va bara pigg... så de senaste nätterna har jag inte sovit så mycket och somnat sent men ändå vaknat relativt tidigt vilket är skönt för jag känner mig inte så trött på dagarna då eller jo lite trött för så här mellan 16-17 vill jag gärna ta en siesta men inte sova utan bara vila lite, men vet inte om jag kan det i dag för Karin och Sugar har redan somnat i min säng medan jag va i köket och diskade, så sen satte jag mig för att läsa klart boken och nu skriver jag här innan jag börjar på nästa bok :) tänkte att det va lika bra för annars skulle det aldrig bli någonting skrivet här :)
det har ju skett lite saker som jag inte orkar prata om här men även lite saker som kan vara kul att nämna :) Sofie och jag tog en liten tur ner till vårt älsklings ställe Salou :) vi var där över en dag och ahde hur mysigt som helst så kommer åka dit flera gånger i sommar, va så skönt att vara tillbaka där nere och samtidigt få en liten semester från Barcelona, det kan alla behöva även om det bara är för en dag :) vi åt världen största glass där nere :) tur att vi delade men det skedde bara för att vi inte fick vår älskade batido de coco :( stället va inte där längre de kan ju bara ha varit stängt eller så men men vi hade kul ändå :)
Vi hoppas att de har öppet nästa gång vi åker dit istället :) vilket blir snart hoppas jag :)

dessutom har Sofie och jag hittat på en massa andra saker också men det va när Silvio var iväg på semester i södra Spanien med sina killkompisar, så jag tror inte det blir så mycket med det nu men vi får se. Vi spontan drack en massa vin och hamnade på Suger ett par gånger och varje gång kom Fahd dit... men jaja jag har ju som sagt honom och det känns ganska bra just nu, trots att vi typ aldrig ses vilket jag skulle vilja ändra på men det går ju så där...
en dag bestämde vi oss bara för att gå på bio och Sex and the City 2 :) det va himla kul! vi tog med oss egna Cosmopolitan och bara njöt av filmen :) och efteråt trodde vi att vi va kvar i Abu Dhabi men det va vi ju så klart inte men det bara kändes så... sen tog vi cykeln in till stan och sen styrdes klackarna mot Sugar för en öl eller vad det nu blev :) men vi hade himla kul och vi skrattade en massa :)
tjej kvällar med Sofie är alltid roliga och det slutar ofta med spontana oplanerade saker som är störts sköna :)

ja just det, jag har varit en snabbis i Marocko igen och där hände det grejer men inget jag inte kunde lösa :) men jag har i alla fall lärt mig några saker så nu dubbel kollar alltid jag efter mina stämplar... ett tips kolla så ni får en stämpel när ni kommer in och när ni lämnar landet om ni vill komma tillbaka dit vill säga... men det va kul i alla fall :) dock inte så varmt som jag trodde men jag va där bara över en natt och kom på kvällen men men... fick i alla fall god cous-cous när jag kom fram så det va himla trevligt samt att jag drack det goda mynta teet :)

Karin ska flytta in hos oss till helgen så då blir vi fullt hus igen och det ska bli kul att bo med henne igen för jag vet ju att det funkar bra att bo med henne och så. just nu försöker jag göra plats i frysen och i mitt skåp så hon kan ha sin mat någonstans men det är inte det lättaste jag har ju en tendens att köpa på mig massa grejer så nu handlar jag inget jag inte behöver utan ta utav det jag har :)

detta va nog allt som hänt mer eller mindre och det jag glömt va inte värt att nämna eller så vill jag inte nämna det helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar