måndag 26 juli 2010

lördags kväll/natt/morgon

nu sitter jag här igen :)
men nu ska jag försöka återberätta allt som skedde i lördags...

Jag och Ida drog ut för denna helg skulle jag festa med henne som jag lovat så länge :)
vi hade några ställen att välja mellan men det lutade mot Boulevard för det låg närmast och Ida hade inte varit där innan...
Självklart va vi här hemma lite innan och jag gjorde mina lime drinkar, mojito utan mynta :)
men sen drog vi till Sugar så idag kunde få sin kiwi drink :)

men det va för ovanligheternas skull väldigt lite folk och vi fick plats i baren, helt perfekt :)
vi satt där och bara pratade och hade kul... ett tag blev det ganska mycket folk och alla skulle ju givetvis på toa baraför att vi satt där och då blev det en massa knuffandes och så men det lugnade ner sig och helt plötsligt hade vi sällskap av två trevliga killar, en från marocko som jag känner lite grann och så han kompis från frankrike. efter mycket prat fram och tillbaka bestämde vi oss för att följa med dem ner till vila olympica för att festa istället..

vi hade riktigt trevligt med dessa grabbar och killarna nere i port olympic är galna.. de tar på som om man vore jag vet inte vad...
en kille började dansa med mig och det är ju helt vanligt och kul men så helt plötsligt börjar han hångla med mig och sen blev jag knappt av med honom under kvällen.. fick be om hjälp av mina snälla killar vi hade med oss.. och så Ida så klart... hon hjälpte mig till sist att bli av med honom... så kunde vi fyra fortsätta att ha kul :)
men vi tjejer såg till att vi inte försvann från varandra för vi skulle hem tillsammans.. punkt slut...
mot slutet blev det intressant för medan jag va på toa lyckades Ida bli utslängd av vakten.. ja jag ska förklara..
vi gick till toan..
och så ville vi prata lite så vi tog toan med handikapps skylt på.. men då kommer en vakt och säger att vi inte fick gå in där för den va för herrarna... jag springer in på tjejernas för jag måste gå på toa! men Ida står kvar och börjar tjafsa med vakten om att det är den inte alls.. och ja det ena leder till det andra och Ida åker ut... :(
så vi går allihop istället för klockan är nog runt 4 skulle jag tro eller så... Ida behöver lugna ner sig en aning så vi styr stegen mot stranden :)
vilket va helt underbart...
killarna la sig ner och vi gick och strosade i vatten kanten, vattnet va varmt så jag hade lätt kunnat bada om inte så mycket folk varit på stranden..
för det va de, massa fulla människor och vissa badade till och med.
sen satte vi oss hos killarna och pratade och kollade på full engelsmän som badade i kalsingarna men som tog av sig dem i vattnet och fjollade runt med dem... :)
det va verkligen mysigt att bara ligga där och lyssna på vattnet och kolla ut på de upplysta båtarna och så hörde man musiken från Opium och Shocko i bakgrunden :)

men när vi sen skulle hem va jag helt full av sand och när vi fått bort sanden från min rygg och mina armar va jag ändå helt jäkla svart av små blänkande saker som inte går bort...
har fortfarande lite kvar på mig, trots flera duschar..
folk på metron hem undrade vad jag hade gjort men en enkel förklaring så förstod de :)

jag gick och la mig efter 6 på söndag morgonen fast jag inte va särskilt trött men så fort huvudet träffade kudden kom john blund på besök :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar