måndag 21 februari 2011

duschen

ibland är det svårt att vara mig :) med allt som cirkulerar i min hjärna...

med alla dessa drömmar och allt jag vill göra i mitt liv men ändå så tycks jag stå stilla men vad gör det när man är i Barcelona :) och bättre kommer det snart att bli :)
att ha stora drömmar är inget nytt för mig för det har jag haft så länge ja kan minnas, men drömmarna har förändrats längs vägen och är inte riktigt som de va innan, men många finns fortfarande kvar men frågan är vilken man ska följa? sen finns det ju en massa annat som man väldigt gärna vill göra och ha men frågan när man ska börja med det för om man kolla med de som finns där hemma ligger man LÅNGT efter men samtidigt har jag en helt annan erfarenhet än va de har och här nere är ju allt mañana mañana...

men man kan ju inte tänka på allt hela tiden och just nu finns det en massa viktigare saker som jag måste ta hand om men man har ju ett jobb också samt vänner som man vill hinna umgås med utanför jobbet också, visst finns det saker man borde prioritera men samtidigt måste man ju göra det som man själv känner är viktigt. och så länge jag gör det jag satt mig för under en dag så är jag nöjd och har jag inte gjort det så har jag det fortfarande i bakhuvudet och vet att jag bör göra det så snart som möjligt. har dock skjutit vissa saker lite väl länge nu men i slutet utav denna vecka måste jag ha tagit tag i de, skulle gjort det idag men kom annat emellan och imon kommer en kompis ner, vilket jag hade glömt :S men nu vet jag och det ska bli kul att träffa henne igen :) så imon blir det ut och äta och förmodligen lite Sugar på fredag då jag jobbar morgon hela veckan :)

för att återgå till det som verkligen ligger och gnager i mig är allt detta med drömmar och funderingar kring vad framtiden ska ge, men allt man önskar kan man inte alltid få även om man verkligen försöker och som jag tidigare sagt måste jag sluta vara så snäll utan stå på mig för det jag tycker och tänker istället för att gå runt och bli irriterad på saker som tar min energi och jag tycker faktiskt att har någon satt igång en process bara för att de behöver förändring ja då är det ju faktiskt deras sak att det sker också, även om någon utav de andra inblandade redan har lyckats fixa andra planer och de som ska fixas så måste ju den personen som startade det hela avsluta det även om det betyder mer jobb för dem, hade istället varit något man kommit framtill gemensamt så hade ju allt fått ta sin del men om någon säger klart och tydligt att de behöver förändring och så...

nä imon är en ny dag och nu måste jag sova för jag är så sjukt trött varje dag och innan ikväll va jag trött men nu har det gått över så om jag lägger mig nu kanske jag får sova några timmar i alla fall :)
undra dock vart min lilla fis är för tillfället för inte vill jag att hon ska vara ute hela natten som hon va för någon natt sen... önskar att alla kunde ta lite ansvar för det man skaffar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar