söndag 10 april 2011

Sommaren är här :)

så va snart även denna helgen slut men det har varit en helt underbart varm helg som spenderade i solen i alla fall en dag :) Lördagen spenderades från 11 till strax innan 16 på stranden med Ida och det va årets första stranddag och det innebar också årets första dopp :) det va dock iskallt men det struntade jag i för det skulle badas och efter det så va det så varmt att då behövde man det kalla vattnet för att svalka ner sig :)

dock va jag lite mer bränd än jag trodde på vaderna och knävecken men kände inget alls på stranden eller ja det började kännas lite strax innan vi gick hem, då solen stod som högst på himeln och som vanligt va mitt ansikte rött som en tomat och jag lyckades även bränna lite utav halsen :) men det kommer bli vackert :) och idag känns det mycket bättre, men kvällen spenderades hemma med en bra film och lite jordgubbar :)

Idag har jag varit mest inne och fixat och donat i köket, då jag bakat en helt suverän kaka med en massa god choklad :) samt att jag fixade lite inför min lilla barbacoa som jag hade, väldigt enkelt dock bara tomatsalsa och guacamole med lite bröd och så chips och holiday-dip och självklart mitt underbara grillade kött med endast salt på. det va helt underbart kan jag säga och även detta var årets första utav många grillningar. Dock hinner jag nog inte med så många här men blir fler i sverige och ska försöka få med den spanska delen hem till Sverige för de grillningarna.. :)

måste bara förklara att det varit otroligt varmt denna helgen och det va helt underbart ute på terrassen och det va lagom varmt när vi skulle grilla och när vi åt och som tur va så har vi lite skugga i alla fall :)

Nu har klockan hunnit närma sig 21 och jag sitter här och dricker lite utav min älskade jordgubbsdrink som jag skulle haft till grillningen men som aldrig blev av men nu har jag och Sugar myst och även hon har tagit sig en liten slurk och ska strax väcka Ida så vi kan ta på oss lite kläder så vi kan gå ut och ta ett par drinkar med J.J och Shai på Ryans och sedan Sugar där det dessutom är brazillian night och girls night på samma gång :)

ska försöka uppdatera lite bättre nu när sommaren kommer och tiden här lider mot sitt slut :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar