onsdag 29 september 2010

Strejk i Barcelona = spök stad

för att få en sak överstökat med en gång så har jag än inte hört något från R :( vilket är synd så vi inte slutade på något konstigt sätt utan ganska så vanligt skulle jag säga.. men men det är smällar man får ta... det kanske är lite överdrivet att älta det så mycket som jag gör men tycker verkligen om honom och eftersom vi hörts varje dag sen vi träffades så känns det nu lite konstigt att inte höras alls... i och med att jag knappt trodde att han skulle höra av sig... jag menar en kille som han ja det är ju bara helt otroligt att han ens va lite intresserad av mig... nog om detta nu han vet hur han kan kontakta mig så vill han det så gör han de, så enkelt är det...

idag har varit en speciell dag :) mycket bra måste jag säga och nu känner jag mig lite integrerad i de spanska och catalanska sakerna som sker :) men ska ta det från början. Idag har det varit strejk i Barcelona eller ja tydligen hela Spanien så inget har varit öppet alls, vissa ställen hade öppet lite men bara typ en porten eller halva gallret.. ganska kul såg lite ut som om det hade smyg öppet :) det va inte alls mycket folk på stan och det va faktiskt så tyst att man kunde höra metron och i vanliga fall känner man den mest men nu verkligen hörde man den. det gick inga bussar idag heller och metron gick mycket mindre i alla fall än vanligt. Jag träffade Mersiha för att fika idag och jag vet inte hur länge vi gick runt för att hitta ett café som va öppet och det fanns verkligen inga så det va värre än en söndag, det va typ en super söndag... vi hittade till sist ett som va öppet och det va verkligen jätte mysigt så dit kommer jag gå fler gånger :) vi satt nog där i två timmar och pratade om allt möjligt :) jätte trevligt!lite utav vad som hänt här idag under strejken och demonstrationerna, verkligen en helt annan bild än den man är van att se av Barcelona :) men inte lika mycket folk som jag trodde det skulle vara :) ja detta är lite av alla saker man har sett idag när man vandrat längs ramblan... Jag såg dock inte polisbilen men hörde talas om den, säg någon som inte hört talas om de :) så jag tog och följde med Mersiha och hennes kompisar som vi mötte upp och så gick vi med hela tåget ner för Passeig de Gracia till Plaza catalunya och sen gick jag hem men det va kul och en ny upplevelse :)

nu ska jag kolla vidare på en ny film och fortsätta prata lite med R som jag äntligen fått kontakt med även om jag fick ta första steget men men... vi kan ju alltid vara vänner... visst min svenska är ju inte bra men han fattar... jag menar min spanska.. men min svenska är nog inte så bra den heller :) hihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar