söndag 5 juli 2009

long time ago...

japp det stämmer och lite olika saker har hänt här men det mesta är det samma :)

nu ska jag iväg med Karin och Danne till Castelldefels för att sola och bada lite samt ha en härlig lunch innan det är dags för jobb vecka igen...

här är riktigt varmt nu förtiden... minst 30 grader varje dag även på kvällarna så det är kvavt och kladdigt när man ska lägga sig... och så är näsan lite täppt ibland för man går in och ut från kalla butiker och ut i 35 gradig sol men det funkar...

är dock inte lika brun som förra året men det får väl vara så...

mamma och pappa var här för typ 3 veckor sen det var då värmen började komma och den har hållit i sig och det var underbart att de var här så nu hoppas jag att de kommer ner fler gånger typ till hösten eller vintern för det är ganska mysigt här då också...

min bästa kompis kommer ner hit igen den 1 aug :) och ska spendera 8 dagar med mig :) det ska bli så underbart och nu hoppas jag bara att jag får semester men det funkar annars också men mycket festande blir det i vilket fall och stranden.. typ det enda vi kommer göra tror jag :)

jo just det jag har gått ner till 6 timmar på jobbet så nu jobbar jag som alla andra vilket faktiskt känns skönt måste jag säga men det blir jobbigt när lönen kommer sen men jag får lära mig att leva med det...

jo just det en kompis från sverige var nere i början av juni och vi hängde på vårt favorit ställe Sugar men min Abdul hade precis åkt till Marocco så han var inte där men min heting, Brahim jobbade istället för honom så det var väldigt trevligt...

nu idag är det exakt 4 veckor sen Abdul åkte till Marocco och han ska vara borta en månad så han kommer nog i denna vecka skulle jag tro men jag har faktiskt inte pratat med honom alls under tiden han varit iväg och det har ju gått ganska bra... men jag har försöktringa men det funkade inte först sen kom vi på vad som var fel men sen kom jag inte fram utan bara till telefonsvararen så det var väl ett tecken på at jag inte skkulle prata med honom under tiden han var iväg....

men min är han ju faktiskt snart hemma och det ska bli kul att se honom och se hur det känns för detta är verkligen det längsta vi varit ifrån varandra :)

nu måste jag sticka till beachen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar